2010. február 20., szombat

Miért tarthat a backup készítése 12 óráig?


Általában hetente frissítem a telefonomat. Szinkronizálás első lépése a backup készítése. Ez elég hasznos dolog, mivel ha valami miatt újra kellene rakni a rendszert, akkor egy kattintással visszarakja az adatokat, nem kell vele órákat szívni (erről hamarosan jön egy másik cikk is).
Nemrégiben azt vettem észre, hogy a backup ideje folyamatosan növekszik. Minden alkalommal jó néhány órával tovább tartott, végén eljutottam a 12 óra backupolásig. Már a kefét rágtam.
Mi lehet a hiba? Elsőre egy Cydiás alkalmazásra gyanakodtam. Emlékeim szerint akkoriban tettem fel az SBSettingset, ezért töröltem. Újabb szinkronizálás, de nem változott semmi. Tehát nem ez a hiba forrása.
Gondoltam megnézem, miből is áll a backup. Bár kódolt és kismillió fájl található benne, vesztenivalóm nincs. Elbandukoltam a C:/Documents and Settings/Felhasználónév/Application data/Apple Computer/ MobileSync/Backup könyvtárba. Rákattintottam egy fájlra és egy teljesen ismeretlen alkalmazás logoját láttam. Ez meg micsoda? Hogyan kerül ide? Több .mddata fájlt is megnéztem, mindegyik egy-egy alkalmazás logója volt.
Eltartott egy ideig, amíg rájöttem a hiba forrására. Egyik kedvenc programom a MobileRSS for Google Reader. Ez a hasznos kis alkalmazás a Google Readerrel szinkronizálja a telefont, így mindig képben vagyok, mi történik a nagyvilágban. Programban többek között az appshopper.com is beállításra került. Erről az oldalról annyi kell tudni, hogy real time nyomja az AppStore-ban történt változásokat (frissítések, új alkalmazások, árcsökkentések) Mivel egy nap akár 1500-2000 alkalmazásban is változás történik, ezért ezeket külön RSS-ként megkapom a telefonra. Letölti a képeket is, még abban az esetben is, amikor nem nézem meg az adott alkalmazás részleteit. Azonban hiába teszem olvasottá az összes linket és a képek letöltése is parametrizálható, a programból való kilépés nem törli a letöltött adatokat, hanem a private/mobile/var/Applications/ xxxxx-xxxx-xxxxx-xxxx-xxxxxxxxxxxx/Documents/downloadImages mappában hagyja őket (xxx a MobileRSS alkalmazás mappája).
A backup pedig teszi a dolgát és ezeket a képeket is lementi. Miután kitöröltem az adott könyvtárból mindent, újra szinkronizáltam. És voilá! Másfél perc alatt megvolt minden!

Tanulság1: akinek sokáig tart a backup készítése nézzen körül a backup könyvtárban, mert hasznos dolgokat tudhat meg.
Tanulság2: MobileRSS for Google Reader nagyon jó alkalmazás, de szinkronizálás előtt célszerű törölni az adott mappából mindent, mert megőszül az ember, mire végez a backup.

Ui: tudom, hogy egy kattintással át lehet ugorni a backup készítését, azonban nem vagyok olyan bátor, hogy ezt megtegyem és egy esetleges hiba miatt ne tudjam visszatölteni az adatokat…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése