2010. november 6., szombat

Shazam: zenefelismerés felsőfokon

- Drágám! Ki játssza ezt a dalt? - kérdezte a nejem.
- Nem tudom, de nekem is nagyon ismerős. - feleltem.
Az ilyen kérdések megválaszolására alkották meg a Shazam nevű programot. Az alkalmazás 10 másodperces mintavételezés, belehallgatás után képes felismerni a játszott dalt.
Jókat hallottam a programról, így tesztelés alá vettem. Az egyik rádióban éppen egy szám végét kaptam el, semmitmondó refrénnel, éppen belefért a 10 másodperces mintavételezésbe. Nos, gondoltam, ez kifog majd rajta. Legnagyobb meglepetésemre kiköpte a tökéletes megoldást.


Mint látható, annyira nem ismert dal, mégis hibátlanul felismerte. Oké, újabb nehéz próba, egy kevésbé ismert magyar dal.


Ez is ment neki. Mi van? Mekkora adatbázisuk van, ha még a Bergendyt is ismeri?
És ez így folytatódott tovább. A külföldi dalokat 100 %-ban felismerte, magyarok közül az új hip-hop számok kihívást jelentettek számára, de gondolom ennyi azért elnézhető neki :)


A dalfelismerésen túl információt szerezhetünk az előadó következő koncertjeiről,



és megnézhetjük a dal YouTube-os videóklippjét.


A dalt megoszthatjuk Facebookon vagy twitteren is. Az alkalmazás 4.99 euróért vásárolható meg a magyar App Store-ban, de van egy ingyenes változata is havi 5 kereséssel.
Nagyon profi alkalmazás, ajánlom mindenkinek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése