2010. április 25., vasárnap

Napi hírek 2010.04.25.

Mai hírekben szó lesz egy cáfolatról, Microsoft lenyomásáról és egy sajnálatos kirúgásról.

Mégsem lesz ingyenes Google-navigáció iPhone-ra?

Tegnapelőtt még arról írtam, hogy Google iPhone-ra is kihozza ingyenes navigációját. Azóta változott a helyzet, mert a szóvivő pontosított: "Nem azt mondtuk, hogy megjelenik iPhone-ra, hanem azt, hogy Androidon már létezik és a jövőben más platformokon is megjelenhet, de nem erősítettük meg az iPhone-t.”
Androidos telefonok versenyelőnye az ingyenes navigáció, így nem csodálkozom, hogy Google annyira nem akar felhozni már platformokat. Főleg a versenytársnak tekintett iPhone-t…

Microsoft kiütve

Csütörtökön megtörtént az, amit talán még Steve Jobs sem gondolt. Tőzsdei záróárak alapján Apple értéke először haladta meg a Microsoft értékét. Apple 241.5 milliárd dollárt, míg az MS 239.5 milliárdot ér. Ezzel az S&P 500 index második legnagyobb súlyú papírjává vált 2.23 %-al, már csak az Exxon Mobil olajtársaság van az Alma előtt. Google már korábban le lett nyomva, súlya csak 1.2 %. Lehet, hogy közeljövőben még a Dow Jones IA indexhez is hozzáadják?



Kirúgták, aki megmutatta Wozniaknak a 3G-s iPad-et



Gizmodo újabb hihetetlen sztorival állt elő. Apple társalapítója elárulta, hogy az április 3-i megjelenésekor két percre megmutatták neki a 3G-s modellt. Azóta már kirúgták azt a mérnököt aki ezt megtette.
Wozniak a következőket mondta:
„Nem ismerem az Apple álláspontját az (elveszett) iPhone ügyében.
Vajon megtiltották a mérnököknek, hogy a biztonsági területről kivigyék az iPhone-t? Nem tudom.
Vajon megengedték neki, hogy kint használja az iPhone-t? Nem tudom.
Úgy néz ki, hogy maga a mérnök szerencsére nem mutogatott semmit …
Azt hiszem (és hallottam), hogy aki elvesztette a 4G-s iPhone-t, nem rúgták ki. Valószínűleg kivizsgálták az ügyet és azt állapították meg, hogy nem sértette meg az Apple szabályait, legalábbis annyira nem, hogy a céget jelentős kár érje. Én örülök ennek. Utálom látni, amikor valaki elveszti a munkáját.
De azt elmondhatom, hogy az a tesztelő mérnök, aki nekem éjfél után megmutatta a 3G-s iPad-et, kirúgták. Körülbelül két percig nézegettem a Numbers alkalmazást … Nem mondták, hogy ez egy 3G-s modell és nekem sem volt rá módom, hogy megtudjam. Azt mondták, hogy csak éjfél után mutathatta meg nekem a mérnök a biztonsági területen kívül. És végül is én is egy Apple-alkalmazott vagyok, akinek megmutatta. Így utólag azt gondolom, hogy csak azt engedték meg neki, hogy a biztonsági területen kívülre vigye, de azt nem hogy meg is mutassa …
Úgy gondolom, hogy az Apple nem sérült azzal, hogy nekem megmutatta ezt az iPad-et. Elmondtam Jobsnak az egészet, aki úgy reagált, hogy ez nem nagy ügy. Ezután még váltottunk néhány szót a családjainkról. De akkor nem rúgták ki a mérnököt. Biztos vagyok benne, hogy az Apple HR (Munkaügy) mondta a mérnöknek, hogy mindenki mást hasonló helyzetben kirúgnak.”

Ez a mérnök és Gray Powell is hibát követett el, bár egyik sem szándékosan. Azonban úgy tűnik, hogy Powellt nem rúgták ki, mert nem szivárogtatta ki a telefont, nem volt rosszindulatú.
Ezután a Gizmodo elég keményen nekiesik Jobsnak. Michael Corleonéhoz hasonlítja, aki képes volt a hibát megbocsátani, de megölte saját testvérét, mert elárulta a családot. Az nem számít, hogy az ügy okoz-e kárt. A titkolózás elfogadása és tisztelése mélyen beleivódott az Apple cégkultúrájába. Ha egy új termék bemutatása előtt néhány órával nem mutathatod meg a terméket, akkor az nem az innováció kultúrája, hanem a félelem kultúrája.

Végezetül jöjjön egy Photoshoppal készült álláshirdetés (katt a nagyításhoz):

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése