2010. szeptember 13., hétfő

Vendégblogger: Külső BT GPS vevő és az iPod Touch / iPhone / iPad

Következő cikket Bubu küldte be. Ha valaki kedvet érez az írásra, ne fogja vissza magát, szívesen veszem a cikkeket. Elérhetőség bal odalon a Linkek alatt.


Külső BT GPS vevő és az iPod Touch / iPhone / iPad


Ha a sok kütyü halmazban van egy elfekvő Bluetooth-os (továbbiakban BT) GPS vevőnk, és eddig nem működött az iPhone-nal, mert az Apple ezt a funkciót nem adja meg alapból, akkor problémánkra a segítség a roqyBluetooth!

A csomag a Cydiában érhető el, jailbreakelt eszközökre.

A fejlesztő 2 változatot kínál:

- roqyBT csomag OS 3.x-re (iPod Touch / iPhone / iPad)
- roqyBT4 csomag iOS 4-re (iPhone, iPod Touch)

A továbbiakban a roqyBT4-ről szól az írás.
Cydiából letöltve a csomagot, a megszokott módon települ a készülékre, létrehoz egy ikont a springboard-on.


Az alkalmazást megnyitva és a BT opciót bekapcsolva, megkeresi külső GPS vevőnket. (Elvileg minden GPS vevővel kompatibilis, amelyik az NMEA standardot követi.)


A Configuration menüből intézhetjük egyszerűen a licence megvásárlását. A program 8 euróba kerül, amit Paypal-on keresztül fizethetünk. (Ha nincs Paypal egyenlegünk, kiegyenlíthetjük kártyával is.)

A rogyBT-sek egy kódot kapnak, amit be kell írni, a rogyBT4-es felhasználók a fizetéskor megadott email címük beírásával aktiválhatják a programot.

FONTOS! Mindkét esetben online kapcsolat szükséges!

Ha mindent jól csináltunk, máris használhatjuk bármelyik navigációs szoftverrel. Én a Navigonnal teszteltem, kiválóan működik.



Az alkalmazás honlapja GYIK-al, fórumokkal, egyebekkel: http://www.roqy-bluetooth.net/wp/

Bubu

9 megjegyzés:

  1. miért töröltétek a hozászolásom?????????????????
    van egy jó ötletem beszéljük ki a progit kinek milyen tapasztalata van .

    VálaszTörlés
  2. Ez érdekes, én biztos nem töröltem ki. Azért bemásolom a hozzászólásodat:

    Szia nagyon jó a cikked le a kalappal, de egy bibi van. lemerem fogadni hogy ki sem próbáltad a progit vagy ha igen akkor iphon-nal. Nos iphonon kb 1 perc alatt összeborul a progi és észrevétlenül visszakapcsol a belső vevőre,touchon meg egyszerűen használhatatlan, a 3 probléma hogy a navigációs szoftverek 99,9 százaléka nem működik vele. én nagyon sokat kínlódtam vele touchon és iphonon egyaránt régi és új verziókkal. ez a progi legnagyobb bánatomra nem működik helyesen!!!

    VálaszTörlés
  3. Ezt szomoruan hallom, de fogadhatsz nyugodtan, mert valoban csak iphone-on probaltam ki. Nekem tokeletesen mukodott a Navigonnal - ahogy azt az irasban is kozoltem. (Az elmult napokban kezdtem el foglalkozni a temaval, mert hamarosan birtokomban lesz az iPad-em, es ahhoz kerestem egy hasznalhato megoldast, hogy kivaltsam a kocsiban a navigaciot a BT-s GPS vevommel + iPad.)

    VálaszTörlés
  4. Úgy látszik Jónást nem szereti a Google. Itt a megjegyzése:

    köszi hogy bemásoltad. Bubu remélem ügyesebb vagy mint én és te megtalálod a titok nyitját örülnék neki nagyon. amikor iphonon használtam én is bedőltem neki hogy biztos a külső vevőmmel navigálok de sajna nem így volt. vettem egy ipod touch-ot 3gen est is és ott viszont nem megy utánaolvastam elég sok helyen és kiderült hogy valójában iphonon sem megy. leírom neked az én tapasztalataimat hátha segít neked valamiben.

    -igo: ezzel még elkezd navigálni de sajnos legalább 300 és 500 méter között téved sokat csúszik nagyon

    -tomtom: tervezés nélkül tökéletes , de ahogy beírod az ulticélt rögtön kiírja hogy nincs gps jel és elfehéredik a kijelző

    sygic: talán ez volt a legjobb ez csak olyan 200 méter körül csúszik

    navigon: kb 1-2 perc múlva összeborul a roqy bt

    minden verziót ki is próbáltam az összes progibol.

    nekem az az érzésem hogy ez a progi kicsit átverés 8 euróért mert nem működik,arra alapoznak hogy úgyis átveszi az irányítást a belső gps és nem derül ki a kamu.ez az én véleményem remélem kicsit segített,és mindenki másnak is aki szeretné megvenni a progit.

    VálaszTörlés
  5. Ugy latszik Jonast nem csak a Google nem szereti...

    Hogy oszinte legyek nem tudom mi a titok nyitja, mert egyszeruen csak telepitettem a csomagot, majd kiprobaltam. Tegnap egy 2x feloras tesztet is csinaltam.

    Szoftver: iOS 4.0.1, roqyBT 1.0.4, es Navigon 1.6.0 (Europe build-197620100707114439)
    Hardver: apple iPhone 16GB, Duino BT GPS vevo

    ut 1: telefon es 3g bekapcsolva.
    Egyszer sem omlott ossze se a Navigon, se a roqy.

    ut 2: telefon es az osszes adatforgalom kikapcsolva.
    Egyszer sem omlott ossze egyik sem.

    (a balra ill. jobbra tarts vs balra ill. jobbra fordulj-t neha hibasan kezelei, de ez nyilvan Navigon szoftver hiba)

    Ezek utan amire gondolni tudok csak az, hogy a BT-s GPS vevod nem a NMEA standardot koveti - mint azt a blogbejegyzesben is irtam!

    Udv
    Bubu

    VálaszTörlés
  6. nem olvastad el elég figyelmesen !!!!

    te nem fogod észrevenni hogy már nem a külső vevőről navigál mert az iphon-ban átveszi az uralmat a belső vevő ! próbáld ki használd 10 percig és kapcsold ki a külső vevőt. láss csodát ugyan úgy mész tovább mintha a bt vevő lenne bekapcsolva.

    VálaszTörlés
  7. egyébként meg egy blumax vevőt használtam NMEA standardet követ

    VálaszTörlés
  8. Zoli: a cydiaban megjelent egy BT GPS alkalmazas (BTstack GPS neven fut)
    Talan azt is erdemes lenne kiprobalnod. (tennem meg magam is, de valami miatt nem tudok fizetni a paypal-on naluk)
    A demoja biztato.
    (jegyzem meg: a roqyBT azota is hibatlanul mukodik a 3gs-en)

    VálaszTörlés
  9. Nem jailbrake-elt eszközökre létezik hasonló program?

    VálaszTörlés