2011. január 24., hétfő

Vezetés rögzítése

Mivel az utóbbi időben sokat autózom és elég sok barommal találkozom az utakon, ezért elkezdtem keresni olyan eszközt, ami segít a vitás esetek eldöntésében. Nézegettem az eBayt, magyar forgalmazók ajánlatait, de nem volt számomra megfelelő eszköz.
Teljesen véletlenül találtam rá a Cockpit Recorder nevű alkalmazásra. Ez a program rögzíti az eseményeket, de nem csak a képet, hanem hangot, aktuális GPS pozíciót, sebességet és még a G-erőt is. Nosza, gyorsan letöltöttem (ingyenes app!) és elkezdtem tesztelni.
Nappali és éjszakai vezetést is beiktattam, el kell mondanom, hogy összességében a program jól vizsgázott. 10 perces intervallumokban rögzít, a felvétel teljesen jó minőségű, egy ilyen rögzítés kb. 250 MB-ot foglal el. A telefonon visszanézhető a felvétel, láthatóak az említett mérési paraméterek is, GPS pozíciót Google-térképen jeleníti meg. Ha valaki tovább akarja hasznosítani, akkor alkalmazáson belüli vásárlás után (2.39 euróért) átrakja a felvételt a Fénykép alkalmazásba (Google térkép nélkül). Ezt az összeget azonban csak egyszer kell kifizetni, utána már tetszés szerint lehet exportálni. A fizetést nem lehet kicselezni, mivel a program külön fájlokban tárolja a mérési paramétereket és a felvételt, így aki esetleg a fájlszerkezetben rátalál a filmre, csak azt kapja, egyéb adatokat nem.
Nagyon jó kis program, viszont autóstöltő kötelező, mivel egy 10 perces rögzítés 10-12 %-ot vesz le az akksiból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése