Mai hírekben szó lesz az App Store sikeréről és úgy látszik az iAd nem mindenkinek sikertörténet.
App Store: több mint 250 ezer alkalmazás
Az App Store-ban lévő alkalmazások szám átlépte a 250 ezret. Ezt a bűvös számot két év és 49 nap alatt érték el. Az induláskor talán senki sem bízott ekkora sikerben. Mint a lenti diagram is mutatja, legtöbb program a Könyvek kategóriában van (17 %), ezt követi a játék (14 %) és a Szórakozás (11 %). Felmérés szerint az alkalmazások 70 %-a fizetős, míg ez az Android boltjában csak 36 %. Persze azt senki sem tagadja, hogy ingyenes alkalmazásokat jóval többen töltenek le.
A bolt nagyban hozzájárul az iPhone sikeréhez. Az Apple ugyan nem árult el konkrét bevételi és nyereségességi számokat, de annyit azért tudni lehet hogy valahol nullszaldó körül mozog az üzemeltetés. Igazi hasznon azon van, hogy a nagyszámú alkalmazás húzza az iPhone és iPod Touch értékesítését. Reméljük a szeptember 1-i összejövetelen Jobs többet is elárul majd.
A bolt nagyban hozzájárul az iPhone sikeréhez. Az Apple ugyan nem árult el konkrét bevételi és nyereségességi számokat, de annyit azért tudni lehet hogy valahol nullszaldó körül mozog az üzemeltetés. Igazi hasznon azon van, hogy a nagyszámú alkalmazás húzza az iPhone és iPod Touch értékesítését. Reméljük a szeptember 1-i összejövetelen Jobs többet is elárul majd.
iAd: mégsem akkora durranás?
Jobs nagy várakozással harangozta be az Apple saját mobil hirdetési felületét az iAd-et. A rendszer július 1-én indult, konkrét bevételi számokat itt sem ismerünk. Egy fejlesztő szerint azonban nem annyira sikeres, mint azt előre várták tőle.
Davis Smith iAd kampányt indított az Audiobooks nevű alkalmazás hirdetésének ügyében. Egy hét alatt több mint 2 millió megjelenés történt, de csak 5000 ember kattintott rá, és ebből mindössze 84 vásárlás történt. Ez egy nagyon alacsony arány. Mivel csak a kattintásért kell fizetni 0.25 dollárt, ez a 1250 dollárjába került. Maga az alkalmazás 0.99 dollár, tehát ez a kampány bőven veszteséges volt neki. Az alkalmazás egyébként nem lehet rossz, mert már 1.6 millió példányban töltötték le, és folyamatosan a kategóriájának Top 10-es listáján található.
Mivel csak a kattintásért kell fizetniük, ezért magát a kampányt is erre tervezték. A kicsi bannerben megadtak minden olyan információt, amely a vásárláshoz szükséges, így akartak sok klikkelést és vásárlást generálni. Azonban ez az egész rákfenéje is. Kattintásra nem jön fel más, mint az App Store-os oldal. Smith szerint sokkal célszerűbb lenne, ha mást is bele lehetne tenni, mint pl. videót, demót, stb. Ezzel jómagam vitatkozom. Bár még sohasem készítettem iAd-et, de Jobs az iOS 4 bemutatóján épp a Toy Story kapcsán mutatta be mire képes a rendszer. És ott volt videó és minijáték is.
Smith a konkurensnek számító AdMob hirdetést is használja, és azt hatékonyabbnak találja. 145 ezer megjelenés, 1900 klikkelés történt és ez mindössze 75 dollárjába került, ami 4 centes klikkelést jelent. Ugyan nem lehet közvetlenül vásárolni, de jóval olcsóbb.
Kíváncsi leszek az Apple nyilvánosságra hoz-e számokat a rendszer működéséről vagy változtat-e az árazáson.
Davis Smith iAd kampányt indított az Audiobooks nevű alkalmazás hirdetésének ügyében. Egy hét alatt több mint 2 millió megjelenés történt, de csak 5000 ember kattintott rá, és ebből mindössze 84 vásárlás történt. Ez egy nagyon alacsony arány. Mivel csak a kattintásért kell fizetni 0.25 dollárt, ez a 1250 dollárjába került. Maga az alkalmazás 0.99 dollár, tehát ez a kampány bőven veszteséges volt neki. Az alkalmazás egyébként nem lehet rossz, mert már 1.6 millió példányban töltötték le, és folyamatosan a kategóriájának Top 10-es listáján található.
Mivel csak a kattintásért kell fizetniük, ezért magát a kampányt is erre tervezték. A kicsi bannerben megadtak minden olyan információt, amely a vásárláshoz szükséges, így akartak sok klikkelést és vásárlást generálni. Azonban ez az egész rákfenéje is. Kattintásra nem jön fel más, mint az App Store-os oldal. Smith szerint sokkal célszerűbb lenne, ha mást is bele lehetne tenni, mint pl. videót, demót, stb. Ezzel jómagam vitatkozom. Bár még sohasem készítettem iAd-et, de Jobs az iOS 4 bemutatóján épp a Toy Story kapcsán mutatta be mire képes a rendszer. És ott volt videó és minijáték is.
Smith a konkurensnek számító AdMob hirdetést is használja, és azt hatékonyabbnak találja. 145 ezer megjelenés, 1900 klikkelés történt és ez mindössze 75 dollárjába került, ami 4 centes klikkelést jelent. Ugyan nem lehet közvetlenül vásárolni, de jóval olcsóbb.
Kíváncsi leszek az Apple nyilvánosságra hoz-e számokat a rendszer működéséről vagy változtat-e az árazáson.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése