2010. augusztus 10., kedd

iPhone vásárlása eBay-en: mire figyeljünk


Sokféle módon lehet iPhone-t vásárolni. Most azt mutatom be, hogy az eBay-en keresztüli vételnél mire kell ügyelni. Nem teljes körű a felsorolás, de hasznos lehet.
Sokan ódzkodnak az eBay-es vásárlástól. Én sem állítom, hogy 100 %-ban biztonságos, de ha odafigyelsz nagyban csökkenthető a kockázatok száma. Ráadásul nem fenyeget az a veszély, mint a magyarországi vásárlásnál: a készülék nemfizetés miatti letiltása. Ha EU országból vásárolsz, még VÁM-ot és ÁFÁ-t sem kell fizetned. Nézzük mire is kell ügyelni.
Először is meg kell nézni az eladót. Jó ha 100 %-os visszajelzései vannak, és nem csak 5-10 db, ami 1-2 dolláros ketyerékből jött össze.
Másodszor a magyarországi szállítást néztem. Ez nagyban leszűkíti a választékot és növeli az árat, mert az angolok többsége csak belföldre szállít (angol eBay-en).
Harmadszor fontos a telefon állapota. Lehetőleg ne legyen karcos (főleg a képernyő), jó ha védőtokban van.
Negyedszer a kártyafüggetlenség. Cikk írásakor minden firmwaret lehet függetleníteni, így ez most nem játszik szerepet. Ha viszont éppen abban az időszakban veszed, amikor kijön egy új firmware és még nincs rá törés, rá kell kérdeni az eladónál milyen verzió van rajta.
Ötödször meghatároztam magamnak egy maximum árat, amit hajlandó vagyok fizetni érte. Ez általában a piaci ár alatt volt. Türelmesnek kell lenni, pár napon belül összejön. Mindig van olyan üzlet, ami olcsóbban kötődik, mint a többség.
Hatodszor: Paypal fizetés. Paypal az eBay cége, lehetővé tesz bankkártyás fizetést. Vevőknek ingyenes a használata, biztonságos és legfőképpen (általában) 500 euróig biztosítva van a vétel. Mindkét telefonomat az eBay-en vettem. Másodiknál előfordult, hogy kártyafüggetlennek hirdették, de leszállítás után kiderült, hogy nem volt az. Nyitottam a Paypalon egy dispute-ot, felsoroltam a bizonyítékokat. Javamra döntöttek, visszaküldtem a készüléket (regisztrált küldéssel) és visszakaptam a pénzem.
Ezenkívül alaposan el kell olvasni az aukció részleteit: szállítási és fizetési feltételek, hibás készülék esetén a visszavétel stb..
Röviden ennyi. Ha a fentiekre figyelsz, nem valószínű, hogy meglepetés ér.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése