2009. április 5., vasárnap

Apple logo története

1977-ben Rob Janoff egy „közjóért” végzendő munkára kapott felkérést – dolgozhat Steve Jobsnak.
Abban az időben sok ember mondta, hogy ha az Apple kitart a logoja mellett, akkor csődbe megy (logot lásd lejjebb). Janoff akkoriban grafikusként dolgozott egy kaliforniai PR cégnél.
Janoff így emlékezik vissza: „Először a szupetmarketben vettem egy zacskó almát és felszeleteltem. Órákig csak bámultam az egészet.” Munkája gyümölcse egy 2D-s fekete-fehér alma lett, amelybe a jobb oldalán egy egészségeset haraptak. Jobsnak tetszett a koncepció, de színesben akarta látni. Janoff főnöke vitatkozott ezzel, mert a fekete-fehér logoval olcsóbb a nyomtatás. „Jobs azonban eltökélt volt, szerinte éppen a színes kép teszi a vállalatot humánusabbá.- folytatta Janoff. – Így kiszíneztem, úgy ahogy elképzeltem, anélkül hogy a szivárvány eszembe jutott volna.”
Megszületett a híres logo, amely a vállalatot azóta is szimbolizálja.
És vajon Janoff mit kapott a munkájáért? Még egy üdülési csekket sem (holiday card).



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése