Meglepő módon a 4.3-as rendszer megjelentetése nélkül az Apple tegnap bevezette az alkalmazáson belüli előfizetés lehetőségét. Ilyen típusú vásárlás először a The Daily digitális újságnál elérhető. Előfizethető egy hétre, egy hónapra, két hónapra, negyedévre, félévre vagy egy teljes évre is. Csak egy kattintás és máris megtörtént a vásárlás. Aki megunta az egészet, az iTunes-on belül le is mondhatja előfizetését. Az Apple nem kér semmi mást csak a bevétel 30 %-át.
Na, ez a kiadóknál kiverte a biztosítékot. Ugyanis az Apple lehetővé teszi az alkalmazáson kívüli vásárlást is, azonban az nem lehet kedvezőbb feltételű, mint az alkalmazáson belüli. Abban az esetben viszont a kiadó megtarthatja a bevétel 100 %-át, nem kell osztoznia senkivel.
Azonban milyen az ember? Nyilván előnyben fogja részesíteni az alkalmazáson belüli, egykattintásos App Store-os vásárlást, mint egy adatkitöltős, bonyolultabb megoldást. Ráadásul egy kifelé mutató linket sem lehet az alkalmazáson belül elhelyezni. Így az Apple egyértelműen jobban jár.
A hasonló modellt követő cégek (Hulu, Netflix, Rhapsody, Amazon stb.) június 30-ig kaptak haladékot, hogy frissítsék alkalmazásukat. Ellenkező esetben kitiltás veszélyének teszik ki magukat.
Ezzel a módszerrel az Apple könnyű (ingyen) pénzhez jut. Bár ha az nézem, hogy a nyomtatás, logisztika, árusítás valószínűleg többe kerül a kiadóknak, annyira nem lehet rossz üzlet nekik sem.
Egyébként máris felmerültek versenyjogi aggályok, egyesek szerint a cég visszaél helyzetével. Megválaszolandó kérdés, hogy az Apple eléggé domináns-e ahhoz, hogy megakadályozza versenytársak megjelenését, másrészről gyakorol-e az árra monopolista hatást. Mivel a tablet piac meghatározó szereplője, ezért a versenyhivatal kimondhatja az erőfölényt, ami komoly pénz és tekintélyvesztéssel járhat. Ez egy hosszú és drága jogi csatározás lesz.
Na, ez a kiadóknál kiverte a biztosítékot. Ugyanis az Apple lehetővé teszi az alkalmazáson kívüli vásárlást is, azonban az nem lehet kedvezőbb feltételű, mint az alkalmazáson belüli. Abban az esetben viszont a kiadó megtarthatja a bevétel 100 %-át, nem kell osztoznia senkivel.
Azonban milyen az ember? Nyilván előnyben fogja részesíteni az alkalmazáson belüli, egykattintásos App Store-os vásárlást, mint egy adatkitöltős, bonyolultabb megoldást. Ráadásul egy kifelé mutató linket sem lehet az alkalmazáson belül elhelyezni. Így az Apple egyértelműen jobban jár.
A hasonló modellt követő cégek (Hulu, Netflix, Rhapsody, Amazon stb.) június 30-ig kaptak haladékot, hogy frissítsék alkalmazásukat. Ellenkező esetben kitiltás veszélyének teszik ki magukat.
Ezzel a módszerrel az Apple könnyű (ingyen) pénzhez jut. Bár ha az nézem, hogy a nyomtatás, logisztika, árusítás valószínűleg többe kerül a kiadóknak, annyira nem lehet rossz üzlet nekik sem.
Egyébként máris felmerültek versenyjogi aggályok, egyesek szerint a cég visszaél helyzetével. Megválaszolandó kérdés, hogy az Apple eléggé domináns-e ahhoz, hogy megakadályozza versenytársak megjelenését, másrészről gyakorol-e az árra monopolista hatást. Mivel a tablet piac meghatározó szereplője, ezért a versenyhivatal kimondhatja az erőfölényt, ami komoly pénz és tekintélyvesztéssel járhat. Ez egy hosszú és drága jogi csatározás lesz.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése