2009. augusztus 13., csütörtök

eM iPhone-os rajzai

Korábban már írtam a Brushes nevű alkalmazásról, mellyel a telefonon lehet festeni. Nos, nem kell a világ másik felére menni, hogy alkotót talájunk, eM - aki egyébként a szifon.com repóban lévő Toooo Blue témát is elkövette - publikálta két rajzát, melyet iPhone-on készített. Nekem megtetszettek a rajzok, ennek kapcsán beszélgettem vele:

ih: Milyen megfontolásból kezdtél el iPhone-on rajzolni? (Azt tudom, hogy grafikus vagy, de ez azért más)
eM: Lusta vagyok, papírt, meg ceruzát magammal hurcolászni, s ha már egyszer egy ilyen csoda van a kezünkben, gondoltam teszek egy próbát ezzel a programmal. Egyszer már kipróbáltam (sok sok hónapja, lehet, hogy nem pont ezt), de akkor nem tetszett, s hagytam is az egészet, egészen mostanáig. A sample (példa) képek annyira lenyűgöztek, hogy mondom, ilyen nincs, hogy ezzel a kezdetleges Windows Paint utánzattal ilyen jó kis rajzokat lehessen készíteni. Ha másnak ment, nekem miért ne menne? :)
Kíváncsi voltam mi rejlik ebben a programban, vajon ki tudok-e én is hozni belőle valami érdemlegeset ?
Egész jók lettek szerintem, nem adtam bele apait-anyait (stylus-om sincs), de azért simán vállalható alkotások születtek.
(Grafikusnak grafikus, de papírom nincs róla :P.)

ih: Témákat honnan veszed?
eM: Az első képnél, amit készítettem az ugye az egyik sample képhez hasonló lett, mármint a piros lény a zöld erdőben. Én még egy kicsit próbáltam egyedivé tenni azáltal, hogy tettem bele egy "varázslatos virágot" is.
A második kép, ami ugye már jóval szegényesebb háttérrel rendelkezik (merthogy tkpn. nincs is neki) pedig a Christmas Carol borítójának (öcsém említette, hogy mennyire tetszik neki s így gyorsan utána is néztem) hatására firkálgattam (tudom, hogy nem hasonlít rá, csak az ötlet tetszett, hogy a láng rajzolhatja ki az arcot...).

ih: Mennyire könnyű/nehéz kézzel rajzolni?
eM: Elég könnyen meg lehet szokni, tkpn. olyan mintha temperával festenél az ujjaddal egy rajzlapra.
Mivel nincsenek rétegek (Layers nevezetű iPhone programban, mint a neve is mutatja van...) mint a Photoshopban, így a háttérrel kell kezdeni, ami nekem eléggé megnehezíti a dolgot (jobb szeretek a figurával kezdeni). De, hogy a kérdésre ténylegesen is választ adjak, ha megvan a fejedben a rajz, akkor már nem annyira nehéz, csak az ecset áttetszőségét és méretét kell variálni, ill. én olyan 6-800x-os zoomon (nagyítás) dolgoztam. Így az apró részeket is elég jól meg lehet rajzolni. Nálam kis mértékben, de befolyásolta a rajzok minőségét az is, hogy nem egy szobában (v. fix helyen) rajzolgattam, hanem vonaton, buszon, v. éppen villamoson, így nem egyszer volt, hogy egy-két egyszerűbb ívet, újra meg újra meg kellett ismételni.
Itt ugyebár nem lehet vékonyodó v. éppen vastagodó vonalakat húzni (nem nyomásérzékeny), mint egy Wacom ceruzával, de kicsit szöszölve megoldható.
Nem tudom, hogy egy stylus mennyiben könnyítené meg a rajzolást, de ha lényegesen (jobban látnám, hogy mit és hova is rajzolok), akkor viszont skiccelni továbbra is lehetne vele.

ih: Megtervezed előre rajzaidat?
eM: Csak fejben felvázoltam, majd azt próbáltam a Brushes-ben kivitelezni.

ih: Kb. mennyi idő egy rajz elkészítése?
eM: Az a bonyolultságától/részleteitől függ. Az első kép, az cirka 1 óra volt, a második 30 perc körül (amit ugye a közlekedési járművek rázkódása is befolyásolt :)).

ih: A publikált két rajzon kívül vannek-e újabbak?
eM: Nem, nincsenek.

ih: Milyen új rajzokat tervezel készíteni?
eM: iPhone-on? :) Szerintem jó ideig nem lesz új rajz, mivel ez tényleg csak a kíváncsiságom kielégítésének szolgált illetve unaloműzésnek szánt dolog volt.

Köszönöm a beszélgetést!
------------------
Kár hogy nem készülnek új rajzok, ha a tehetség a megfelelő eszközzel párosul, nagyon klassz alkotásokat lehet létrehozni. Végül lássuk a rajzokat:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése