2009. február 20., péntek

Interjú D. Tóth Ottóval, a Countdown Timer magyar fejlesztőjével

Nemrégiben megjelent az AppStore-ban egy alkalmazás, mely a Countdown Timer névre hallgat. Ezzel a programmal nyomon tudjuk követni különböző nevesebb évfordulókat, mint pl. névnap, születésnap, házassági évforduló stb. A képernyőn láthatjuk, hogy mennyi idő van még hátra, de múltbéli események óta eltelt időt is meg tudja jeleníti. Így megnézheted, hogy a születésed óta mennyi idő telt el. A programban van egy riasztási funkció is, így ha vészesen közeledik egy beállított időpont, figyelmeztet rá.
Az alkalmazás másik érdekessége, hogy a fejlesztője magyar, D. Tóth Ottó. Megkerestem, hogy egy kicsit meséljen az alkalmazásról, az elfogadási procedúráról és magáról is.

iPhonehírek: Szia! Köszöntelek az iPhonehírek nevében és gratulálok a programodhoz!
D. Tóth Ottó: Köszönöm!
iPhonehírek: Blogodban leírtad, hogy több multinál is dolgoztál, mielőtt önálló lettél. Mesélnél erről egy kicsit?
D. Tóth Ottó: Gépészmérnökként végeztem Győrben a Széchenyi István Egyetemen. Akkoriban még lyukkártyás gépen tanultam a programozást, később meg Commodore-ra is írtam játékprogramokat. Sokmindent kipróbáltam már életemben az autószereléstől a külföldi cégvezetésig. Dolgoztam például a Recognitának Amerikában, a Millenium Communications-nek Ausztriában, de voltam az Alcatelnek a magyarországi igazgatója is. Közel húsz évet töltöttem multinacionális cégek szolgálatában, végül úgy döntöttem, hogy a saját utamat járom és önállóan kezdtem programozni.
iPhonehírek: Hogyan fordultál az iPhone felé?
D. Tóth Ottó: Lenyűgözött a technológiai fejlődés és komoly lehetőséget láttam az iPhone-ban. Ez az alkalmazás az első próbálkozásom volt, én is most tanultam Objective C-ban a programozást, előtte nem foglalkoztam ezzel, csomó új dolgot tanultam, komoly kihívás volt számomra.
iPhonehírek: Miért éppen ilyen típusú alkalmazást fejlesztettél?
D. Tóth Ottó: Olyan dolgot akartam alkotni, amely számomra is érdekes, jópofa, továbbá nem találtam hasonló jellegű programot az AppStore-ban.
iPhonehírek: Mesélj egy kicsit az Apple jóváhagyási procedúrájáról!
D. Tóth Ottó: Először is nem könnyű az Apple-el leszerződni. Az embert a fejlesztés során nem nagyon támogatják, hagyják küzdeni a problémájával, de kitartás kérdése az egész. Ha kész a program a fejlesztő beküldi, majd nagy csend van, az Apple nem nagyon kommunikál. Nem lehet tudni, hogy két nap vagy két hét a jóváhagyás, nem nagyon adnak visszajelzést. Nekem szerencsém volt, mert csont nélkül átment az első programom.
Magyar lokalizációt is bele akartam tenni, de az Apple ezt nem támogatta. Nem teljesen értem miért, mert magyar nyelvű billentyűzet van a készüléken és ismeri a magyar dátumformátumot is. Pedig az Apple-nek is üzlet lenne, ha minél több nyelvre lehetne lefordítani egy programot.
iPhonehírek: A program árazásába mennyire szól bele az Apple?
D. Tóth Ottó: Teljesen a fejlesztőre bízza, egy táblázatban kell bejelölni, hány dollárért akarod árulni. További valutákra való átváltást már ők végzik.
A Countdown Timer 0.99 dollárba kerül, de ebből nem lehet meggazdagodni. Az 1 dolláros ár egy fájdalomküszöb-szint, a vásárlók nem nagyon akarnak többet adni egy alkalmazásért, amelyet nem tudnak kipróbálni. Ezért készítettem el a program ingyenes verzióját is (Free Counter), amely most van az Apple-nél jóváhagyáson (azóta már megjelent a program az AppStore-ban, szerk.). Ebben a Lite verzióban a számoltatható események száma maximalizálva van. Amennyiben valakinek tetszik, remélhetőleg megveszi a korlátlan verziót is.
Talán a játékprogramozás a legjövedelmezőbb, de az komoly tőkét és csapatmunkát igényel. Üzletileg szerintem az angol nyelvterületekre érdemes fejleszteni, mert ott lényegesen nagyobb a piac, kevesebb a feltört készülék és a néhány dolláros ár megfizetése ott azért senkinek nem okoz problémát.
iPhonehírek: Milyen további terveid vannak?
D. Tóth Ottó: Most egy nagyobb kaliberű, látványosabb munkán dolgozom. A gyermekeim adták az ötletet, egy fiataloknak szánt alkalmazás lesz, várhatóan két hét múlva készülök el vele.
iPhonehírek: Köszönöm az interjút, sok sikert kívánok további munkádhoz!
D. Tóth Ottó: Köszönöm szépen.

Jöjjön néhány screenshot a programból.
Korlát nélküli figyelési időpontot be lehet állítani.





Esemény törlése a megszokott módon történik.





Új esemény beállításánál meg kel adni a nevet, dátumot és időpontot is.





Az alkalmazás a magyar AppStore-ból 0.79 eurós áron vásárolható meg.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése